

« Ce qui caractérise en propre le visage c’est qu’il s’agit d’un objet que l’on pourrait dire “total”, si l’on accepte d’utiliser à son égard le terme que Marcel Mauss employait pour désigner certains faits sociaux, signifiant par là que les éléments de la réalité humaine dans sa totalité – qu’elle soit physique, psychologique, sociale ou politique – s’y trouvaient impliqués, sans que l’on puisse en détacher un seul aspect, au risque d’en perdre le sens. Voici ma thèse, qui est militante, je m’en rends compte, mais exposée quand même par une démarche académique. En particulier, j’explore cette pensée par rapport au sujet qui m’occupe en tant que sémioticien et philosophe, à savoir le visage : au fond, si nous portons un masque médical qui nous musèle en ce moment c’est parce que nous avons trop nié le visage des autres espèces, en les muselant. La pandemie n’est que l’épiphénomène d’un processus par lequel nous sommes devenus la proie des prédateurs de nos proies, parce que nous avons décimées ces dernières.
#Rhinestone human muzzle plus#
Je suis profondément convaincu (mais je suis prêt à en discuter) que tout ce qui nous arrive est causé par un rapport aux autres espèces vivantes qui n’est plus adéquat au développement technologique par lequel nous sommes parvenus à pouvoir les exploiter. L'intention ce cet essai est double : d’une part, fuir de l’actualité qui nous assiège, et qui risque de rendre nos écrits inactuels dans le long terme d’autre part, explorer en profondeur ses origines. Only through eradicating the primordial stigmatization of the muzzle, however, will a non-violent foundation of human personhood and community be possible. Ultimately, it proposes that the construction of the animal muzzle as an interface of non-personhood is instrumental to the substitution of the human victim in the sacrifice that establishes the human community. After demonstrating that their semantics is contrastively articulated in all Indo-European languages, and after showing that such contrast is featured also in several non-Indo-European languages, including those referring to supposedly alternative “ontologies of nature”, the essay criticizes such opposition through a close reading of Lévinas, Deleuze and Guattari, and Derrida’s philosophical texts on the face and on animality. She always tries to get Aika to shy away from her frightened personality, lightly scolding her often for it.Īfter joining the Straw Hat Pirates on their adventure to find One Piece, she still maintains her motherly nature, but has begun to smile more often, usually with Aika and Luffy near by, played games with them on the Thousand Sunny, and even laughed alongside Blizzard (who she considers as her surrogate older brother) when she and Aika, alongside Luffy, Usopp and Chopper painted on Zoro's face when he's asleep.The essay investigates the anthropological concept of personhood from the point of view of the dialectics between two fundamental elements of the socio-cultural, linguistic, and semiotic construction of the self-identity of the human species: on the one hand, the human face and, on the other, the non-human muzzle. Unlike her happy-go-lucky and reckless partner, Kumi is more mature, calm and cautious towards the surroundings near her. She mostly wears a red dog collar around her neck with a silver tag and rhinestone decorations. Kumi is a small, Akita Inu puppy with cream-colored fur across her body, except her underbelly, chest, part of her muzzle (with the nose being black), and the lower part of her tail colored white and pricked up ears.

Powers and Abilities: Enhanced Smell, Enhanced Hearing, Enhanced Speed, Agility and Reflexes, Enhanced Durability, Keen Intellect.Attire: Red dog collar with a silver tag and rhinestone decorations.

Hair Color: Cream Coat with White Underbelly, Chest and Muzzle.

